Pe lângă acestea, ministerul mai vrea să achiziționeze, prin licitație deschisă, 15 stații de încărcare rapidă și 51 stații de încărcare lentă în Alba Iulia, Buzău, Constanța și Ploiești.
Astfel, în Alba Iulia MDRAP ar vrea 13 autobuze electrice cu o lungime de aproximativ 12 metri pentru transportul public urban, patru stații de încărcare rapidă și 13 stații de încărcare lentă. Pentru Buzău, MDRAP vrea nouă autobuze electrice, cu aceeași lungime, trei stații de încărcare rapidă și nouă stații de încărcare lentă. În Constanța ar urma să fie cumpărate 20 de autobuze electrice, cinci stații de încărcare rapidă și 20 de încărcare lentă. Nu în ultimul rând, ministerul vrea să achiziționeze pentru Ploiești încă un lot de nouă autobuze electrice, trei stații de încărcare rapidă și nouă stații de încărcare lentă.
Conform anunțului publicat pe site-ul SEAP-SICAP, termenul limita pana la care pot fi solicita clarificări la documentația de atribuire este de 19 zile înainte de data limită pentru depunerea ofertelor.
Autobuzele electrice vor fi de tip solo, cu planșeu jos și vor avea facilități pentru accesul nelimitat al persoanelor cu mobilitate redusă (rampă-kneeling).
Pe parcursul anului trecut mai multe orașe au aprobat cumpărarea de autobuze electrice, unele municipii chiar punând în circulație vehicule.
Prin urmare, Consiliul General al Municipiului București a aprobat pe data de 12 decembrie 2018 patru proiecte care prevăd achiziționarea a 100 de autobuze electrice din bani europeni, printr-o finanțare nerambursabilă în valoare totală de aproximativ 57 de milioane de euro.
De asemenea, primarul Brașovului, George Scripcaru, a anunțat, la finele anului anterior, achiziționarea a 52 de autobuze electrice și hibrid, în valoare de 137 milioane de lei. Și primăria Cluj-Napoca a anunțat, tot în luna decembrie a anului trecut, că va cumpăra 25 de autobuze electrice cu încărcare din mers, considerate cele mai performante mijloace de transport electric unde există linie de troleibuze, investiția depășind 115 milioane de lei.